Lamongan Food Guide: 10 Must-Eat Restaurants & Street Food Stalls in Lamongan

August 11, 2017 Terina Blouin

Discover the best restaurant in Lamongan, Indonesia including Sop Ayam Pak Min Klaten, Asih Jaya Putra, Soto Ayam Lamongan Pak Djari, Rumah Kopi Selfie, Warung Prasmanan & Kedai Kopi Bubin, RM Joglo Praja Wijaya, Resto Rahayu Ekspres, Mia PIzza Lamongan, Mahkota Cafe n Resto, Delizioo Coffee and Lounge
Things to do in Lamongan

1. Sop Ayam Pak Min Klaten

Jl. Sunan Drajad no. 63, Lamongan 62217, Indonesia Fast Food +62 856-5528-1114
Excellent
16%
Good
68%
Satisfactory
16%
Poor
0%
Terrible
0%
Overall Ratings

4 based on 6 reviews

Sop Ayam Pak Min Klaten

Reviewed By Kocepgacul - Depok, Indonesia

Sop ayam pak min cukup terkenal di Lamongan, rasa sopnya enak, kuah kaldunya gurih. harganya juga cukup terjangkau dan pelayanannya memuaskan

2. Asih Jaya Putra

Jl. Panglima Sudirman | Ruko Permata 17, Lamongan 62213, Indonesia Breakfast, Lunch, Dinner +62 322 318551
Excellent
22%
Good
47%
Satisfactory
31%
Poor
0%
Terrible
0%
Overall Ratings

4 based on 22 reviews

Asih Jaya Putra

Reviewed By Bagus W - Surabaya, Indonesia

I regularly visit this restaurant, on my way to do trainspotting in Bowerno or Bojonegoro area. And whenever I went for early departure, I would drop by to this restaurant for breakfast.
I have to say that the food is outstanding. It tasted delicious, and the price is affordable.
I can say that eating in this restaurant is not just the best way to enjoy excellent Soto Ayam, but it is also a good way to pay homage to the birthplace of Soto Ayam Lamongan.

3. Soto Ayam Lamongan Pak Djari

Jln. Diponegoro 82A, Batu 65314, Indonesia Takeout
Excellent
17%
Good
60%
Satisfactory
23%
Poor
0%
Terrible
0%
Overall Ratings

4 based on 17 reviews

Soto Ayam Lamongan Pak Djari

Reviewed By philippizza - jatim

Best soto in malang and batu. The broth is thick and you also can choose part of chicken you want. Although sometimes the parking space insufficient,and the place is not really vast but the food taste is worth trying.

4. Rumah Kopi Selfie

Jl. Mastrip no. 48 | Sukomulyo, Lamongan 62216, Indonesia Delivery, Reservations, Outdoor Seating, Buffet, Seating, Waitstaff, Parking Available, Street Parking, Free Off-Street Parking, Full Bar, Digital Payments, Free Wifi Cafe Brunch, Late Night, Drinks, Breakfast, Lunch, Dinner HK$78,481 - HK$196,202 +62 812-3147-0234
Excellent
20%
Good
40%
Satisfactory
40%
Poor
0%
Terrible
0%
Overall Ratings

4 based on 5 reviews

Rumah Kopi Selfie

Coffee Shop in populer in Lamongan and very crowdied every day because 1001 menu coffee and non coffee is barista entertaiment with fire dancing

Reviewed By Teresia Putri P

Makanan Khas Lamongan
Nasi Boranan
lamongan Nasi Boranan mungkin tidak seterkenal soto dan wingko, yang juga merupakan makanan khas Lamonga. Nasi Boranan menjadi makanan favorit bagi penduduk Lamongan. Makanan ini dipresentasikan dengan menggunakan daun pisang, yang membuatnya lebih tradisional. Nasi Boranan terdiri dari Tempe, Tahu, Ikan, Ayam, Rempeyek dan yang pasti, nasi.
Soto Lamongan
lamongan Soto Lamongan berbeda dengan Soto lainnya. Soto Lamongan merupakan soto yang menggunakan Koya atau semacam bubuk bawang putih. Dalam penyajiannya soto Lamongan terdiri dari, nasi, ayam, telur, telur muda atau 'Uritan', seledri, so'un, dan kuah. Ada dua cara penyajian dalam Soto Lamongan, dimana bisa disajikan terpisah antara nasi dan sup nya atau di campur dalam saru mangkok penuh.
Tahu Campur
lamongan Tahu Campur adalah satu lagi makanan khas dari Lamongan. Seperti namanya, bahan utama dari makanan ini adalah tahu, tapi tidak juga terlalu mendominasi dari keseluruhan bahan yang ada di dalamnya.
Tahu campur terdiri dari Lontong, selada air, tauge, daging, dan kerupuk udang. Bahan tambahan yang membuat makanan ini lebih dahsyat berasal dari petis udang sebagai bumbunya dan jangan lupa Lento. Lento adalah seperti sepotong gorengan yang terbuat dari singkong.
Wingko
lamongan Wingko atau Wingko Babat juga makanan yang terkenal dari Lamongan. Wingko adalah sejenis kue yang terbuat dari kelapa sebagai bahan utamanya. Wisatawan yang berkunjung ke Lamongan selalu tidak melewatkan Wingko sebagai oleh-oleh khas dari Lamongan. Tidak sulit mendapatkan makanan yang manis gurih ini, karena di sepanjang jalan di Lamongan pasti ada gerai yang menjual makanan ini. Pusat dari makanan ini berasal dari desa Babat, karena itu banyak orang mengenal makanan ini dengan Wingko Babat.

5. Warung Prasmanan & Kedai Kopi Bubin

20th Veteran St., Lamongan 62212, Indonesia Delivery, Takeout, Reservations, Outdoor Seating, Buffet, Seating, Waitstaff, Parking Available, Street Parking, Television, Highchairs Available, Accepts Mastercard, Accepts Visa, Free Wifi Japanese, Fast Food, Asian, Indonesian Breakfast, Lunch, Dinner +62 322 4675134
Excellent
33%
Good
67%
Satisfactory
0%
Poor
0%
Terrible
0%
Overall Ratings

4.5 based on 3 reviews

Warung Prasmanan & Kedai Kopi Bubin

Bubin Eatery is one of the best places to hang out and spend your day in Lamongan city. It building has 3 floors which divided into Indonesian buffet at first floor. Second and third floors are coffee shop served fusion menu with city view on roof top. Don't hesitate to try our favorite menu like chicken katsu spicy ramen or aglio olio and our delicious beverages such as taro latte and fresh juices. our space is huge, we can have up to 150 people on second and third floor. It is perfect for community gathering, birthday party, another occasional event or business meeting here. Don't worry we also provide cable tv so you will not miss your favorite football match and free wifi for unlimited browsing with high speed internet. We provide catering for your event at home, office, wedding , aqiqoh and else. Come and experience our warmly and kindly services only at Bubin Eatery.

Reviewed By Juju L

Ce warung est propre et on y croise de vrais locaux.
Le prix est plus qu'intéressant (l'équivalent de 10 euros à 5!).
L'accueil est sympathique.
On se sert de riz puis on choisit parmi tous les accompagnements ceux que l'on souhaite (la sauce verte est très épicée). Ensuite, on montre son assiette à la gérante qui donne le prix.
C'était excellent, nous y sommes retourné 2 fois !

6. RM Joglo Praja Wijaya

Jl. Raya Tanjung Kodok | Lamongan, Lamongan, Indonesia +62 813-3317-1797
Excellent
0%
Good
0%
Satisfactory
50%
Poor
50%
Terrible
0%
Overall Ratings

2.5 based on 2 reviews

RM Joglo Praja Wijaya

Reviewed By Kurniawan N - Bandung, Indonesia

Saat ada kerjaan di sekitaran paciran Lamongan, tepatnya di area dekat Wisata Bahari Lamongan (WBL) yang terkenal itu. Pas makan siang diajak lah ke tempat ini. Tempatnysa sih cukup menarik. Areanya terbagi dua bagian, ada yang berupa lesehan di saung dan ruangan besar dengan meja kursi ada di lantai 2.
Karena sedang berada di daerah Lamongan, tentu saja yang terpikir pertama adalah makan siang dengan hidangan Soto Lamongan yang terkenal. Soto ayam yang lezat dengan taburan koya yang gurih dan asin...hmm nikmat.
Setelah menunggu agak lama, ternyata yang datang adalah hidangan diluar ekspektasi. Soto ayamnya kuahnya ga terllau bening, cenderung agak keruh. Potongan suwiran ayamnya sedikit dannnn tidak ada koya nya.... hiks.. hikss...
Ditambah potongan sayur berupa kol yang banyak.... Oh noooo......
Benar-benar mengecewakan, ga lagi deh kesini......

7. Resto Rahayu Ekspres

Jl. Panglima Sudirman 17 Lamongan | Ruko Citi 9 no. 1, Lamongan, Indonesia Asian, Indonesian HK$16 +62 322 4675367
Excellent
0%
Good
100%
Satisfactory
0%
Poor
0%
Terrible
0%
Overall Ratings

4 based on 3 reviews

Resto Rahayu Ekspres

Reviewed By sitiazmiyyah - Gresik, Indonesia

.tempatnya nyaman, masakannya enak. apalagi dengan menu nasi krawunya yang nggak kalah enaknya dengan restoran lainnya & pelayanan yang sangat ramah oleh pegawainya

8. Mia PIzza Lamongan

Jl. Basuki Rahmat no. 2, Lamongan 80361, Indonesia Pizza HK$47 +62 897-0124-301
Mia PIzza Lamongan

Mia pizzas are made using a traditional recipe so that the kneaded dough remains soft and stretchy once baked. The edges rise around a flat centres a perfect frame delivering a naturally leavened, flavoursome bread crust. Mia Pizza ingredients are 100% certified “ halal ” and passed several test in which we earn the certification from the Indonesian public health department Dinas kesehatan .

9. Mahkota Cafe n Resto

Jl. Jombang no. 88, Lamongan 62271, Indonesia Breakfast, Lunch, Dinner +62 822-3219-9881
Excellent
100%
Good
0%
Satisfactory
0%
Poor
0%
Terrible
0%
Overall Ratings

5 based on 3 reviews

Mahkota Cafe n Resto

Reviewed By N1813VBronaldc - Surabaya

The best restaurant and cafe in Town , And they have Karaoke, the place is so chill. Highly recommended.

10. Delizioo Coffee and Lounge

Jl. Basuki Rahmad no. 69, Lamongan 62216, Indonesia +62 811-319-618
Excellent
34%
Good
33%
Satisfactory
33%
Poor
0%
Terrible
0%
Overall Ratings

4 based on 3 reviews

Delizioo Coffee and Lounge

Reviewed By tuliettheblues - Gresik, Indonesia

Cafe dengan tema yang berbeda di tiap ruangannya.
makanan dan minumannya banyak
di lantai paling atas kita bisa melihat pemandangan kota Lamongan.

ThingsTodoPost © 2018 - 2024 All rights reserved.