What to do and see in Pontassieve, Italy: The Best Places and Tips

September 1, 2017 Margarita Chappel

Pontassieve is a comune (municipality) in the Province of Florence in the Italian region Tuscany, located about 14 kilometres (9 mi) east of Florence, nearby Fiesole, at the confluence of the Arno and Sieve rivers.
Restaurants in Pontassieve

1. Fattoria Lavacchio

Via di Grignano 37/38, 50065, Pontassieve, Italy +39 055 831 7472
Excellent
53%
Good
36%
Satisfactory
3%
Poor
5%
Terrible
3%
Overall Ratings

4.5 based on 79 reviews

Fattoria Lavacchio

The farm is located on the top of the Montefiesole hill at 450 meters above sea level, only 18 km from Florence. It is situated in the charming landscape of the gentle hills of the Chianti Rufina area, rich with vineyards and olive groves.

Reviewed By Samantha D

We were staying at the agriturismo for 5 nights and ate here three times, twice for dinner and once for lunch. It is beautiful, lovely setting with great authentic Italian food. I had the grilled meats, pizza and pasta over those meals and everything was great. It is a really special place.

2. Santuario Madonna delle Grazie al Sasso

Via del Sasso | Santa Brigida, 50065, Pontassieve, Italy +39 055 830 0162
Excellent
63%
Good
28%
Satisfactory
6%
Poor
3%
Terrible
0%
Overall Ratings

4.5 based on 32 reviews

Santuario Madonna delle Grazie al Sasso

Reviewed By shiraz55 - Downham Market, United Kingdom

Stopped here briefly on our long journey down through Italy to Assisi. The chapel made me cry the atmosphere was so powerful. Beautiful views our over Tuscany too.

3. Ponte Mediceo

Pontassieve, Italy
Excellent
67%
Good
33%
Satisfactory
0%
Poor
0%
Terrible
0%
Overall Ratings

4.5 based on 6 reviews

Ponte Mediceo

Reviewed By Lorenzo P - Florence, Italy

Un pezzo di storia fiorentina, costruito durante il rinascimento era uno dei punti di accesso a Firenze, bombardato ripetute volte durante la II° guerra mondiale e restaurato lasciando intatti gli antichi piloni che tutt'oggi la sostengono

4. Pieve di S.Giovanni Battista a Remole

Via Aretina 101, 50065, Pontassieve, Italy
Excellent
20%
Good
80%
Satisfactory
0%
Poor
0%
Terrible
0%
Overall Ratings

4 based on 5 reviews

Pieve di S.Giovanni Battista a Remole

Reviewed By Filetto63 - Florence, Italy

Gia documentata prima del Mille, questa antica Pieve dalla facciata particolare e snella con la Torre Campanaria in mezzo. L'aspetto è severo e di antica bellezza e l'interno nasconde ancora tracce di decorazioni di un certo livello. Se amate le strutture medievali romaniche, questa non potete perderla.

5. Chiesa di Santa Brigida

Via Piana | Località Santa Brigida, 50065, Pontassieve, Italy
Excellent
50%
Good
50%
Satisfactory
0%
Poor
0%
Terrible
0%
Overall Ratings

4.5 based on 2 reviews

Chiesa di Santa Brigida

Reviewed By Dama955 - Province of Reggio Calabria, Italy

Il paese prende nome dalla chiesa parrocchiale, intitolata a S. Brigida di Scotia.
La chiesa conserva all'interno varie opere d'arte, fra cui spicca per qualità e importanza il dipinto della "Madonna col Bambino e Angeli" del Maestro di San Martino alla Palma, artista fiorentino attivo nella prima metà del Trecento.
Diversi i manufatti e gli arredi in pietra un pregevole tabernacolo in alberese del 1483, riferibile alla scuola di Benedetto da Maiano, il pulpito a balcone di epoca rinascimentale, nonché i due altari laterali e l'arco trionfale del presbiterio, coevi al precedente e decorati con motivi a fiori. Di notevole interesse sono due terrecotte policrome di stile robbiano, rappresentanti S. Brigida e il fratello S. Andrea, un crocifisso cinquecentesco in legno, anch'esso policromo, e una croce in rame del XIII sec. con figura di Cristo di influsso bizantino.

6. Chiesa di San Giovanni Battista

Via di Monteloro 1, 50065, Pontassieve, Italy
Excellent
50%
Good
50%
Satisfactory
0%
Poor
0%
Terrible
0%
Overall Ratings

4.5 based on 2 reviews

Chiesa di San Giovanni Battista

Reviewed By Filetto63 - Florence, Italy

La Chiesetta è nella parte più alta della piccola frazione di Monteloro nel comune di Pontassieve ed è nel luogo di un antico castello di cui oggi si vedono poche rovine. Bella passeggiata nei boschi con vista sulle bellissime colline fino ad arrivare qui a quasi 500 metri di altitudine. La chiesa antica ha subito un radicale restauro nel 1959 che l'ha riportata alla semplicità di un tempo, il portico del '500 non è stato modificato. Bella la piccola abside tipica del romanico toscano e ben fatta la vela campanaria. Se siete in zona non mancate di visitarla.

ThingsTodoPost © 2018 - 2024 All rights reserved.