Best Pub food near Arques, France

April 28, 2021 Mollie Coke

Find out what Pub restaurants to try in Arques including Restaurant du Domaine au Fil de l'Eau, Le Phare Cafe, La Taverne de Duchenot, Restaurant du Domaine au Fil de l'Eau, Queen Victoria, Charlie's Corner, Spey River Bar Brasserie, Restaurant du Domaine au Fil de l'Eau, Al'Cabane, Bar Brasserie le Dickens
Things to do in Arques

10. Bar Brasserie le Dickens

14 Place du Marechal Foch Centre ville, 62500 Saint-Omer France French, Bar, Pub Lunch, Dinner, Late Night, Drinks Outdoor Seating, Seating, Serves Alcohol, Reservations, Full Bar, Wine and Beer, Accepts Credit Cards, Table Service [email protected] +33 3 21 88 86 26 http://fr-fr.facebook.com/Le-Dickens-871995069537429/

3 based on 55 reviews

Bar Brasserie le Dickens

Le Dickens, bar-brasserie au 14 Place du Maréchal Foch, est situé sur la Grand' Place, dans le centre-ville de Saint-Omer, à proximité immédiate du théâtre à l'italienne récemment rénové, du cinéma Ociné, du jardin public, du musée Sandelin et de la Cathé

Reviewed By Twinsliders

The waiter was very friendly and helped us by speaking in English which was very nice. Unfortunately the menu is limited after 3pm to toasted sandwiches, crepes and ice cream but nonetheless it was pleasant and we enjoyed sitting outside. The beers are expensive and can be found cheaper in other bars (try the one down the alley).

9. Al'Cabane

39 rue du Romelaere, 62500 Clairmarais France French, Bar, European, Pub Lunch, Dinner Reservations, Seating, Wheelchair Accessible, Table Service, Serves Alcohol +33 3 61 51 13 61

4 based on 117 reviews

Al'Cabane

Reviewed By JAnon99

Having had a very early start in the UK we arrived here at lunchtime and decided to have a bite to eat before we walked around the marshes of Clairmarais.This turned out to be a great idea as the meal we had was very warm, tasty and filling.We would recommend this place to anyone who is in the area and fancies a tasty meal. We'd also be very pleased to have another meal here if we're walking around the marshes again - which we were very recently, but it just wasn't time for a meal as we were on the way to our hotel.Next time!

8. Restaurant du Domaine au Fil de l'Eau

1 rue Paul Mortier, 59143 Watten France Seafood, Pub, Gastropub Lunch, Dinner Seating, Parking Available, Validated Parking, Free Off-Street Parking, Wheelchair Accessible, Serves Alcohol, Wine and Beer, Digital Payments, Free Wifi, Accepts Credit Cards [email protected] +33 3 21 12 00 28 http://www.domaine-aufildeleau.com

Reviewed By Zven62

Nous nous sommes mariés cet été au Domaine du Fil de L'Eau à Watten. Malheureusement, si c'était à refaire, nous irions ailleurs. C'est un domaine charmant, les serveurs sont agréables mais le propriétaire est à éviter. De belles promesses qui ne sont pas tenues. Deux semaines avant le mariage, on nous annonce que finalement ce n'est plus La Matelote qui s'occupe du repas mais lui...Lors du mariage, il ne s'est pas gêné pour débarrasser tous nos verres à 4h du matin alors que nous avions réservé jusqu'à 5h (obligé de boire au goulot !). A baissé la pression d'eau dans les toilettes (impossible de se laver les mains) et a demandé au DJ de couper ses lumières car "ça consomme" ... A été désagréable avec nos invités (a disputé une petite fille de deux ans car elle avait renversé une flûte) et nos prestataires (a refusé de prêter une petite table au DJ). N'a pas arrêté de nous rabaisser car nous étions un "petit mariage" (70 au repas, une centaine de plus au vin d'honneur). A refusé de resservir nos invités au VH, n'a pas annoncé l'arrivée du gâteau au DJ, aucune annonce pour qu'on aille se servir le café, a utilisé toutes nos bouteilles soft pendant le repas alors qu'elles étaient prévues pour le rebond (attention car les soft sont COMPRIS dans le contrat !!). Nous n'avions plus qu'un pack d'eau pour 40 personnes le lendemain...! Se place les bras croisés derrière le DJ à 3h du matin en lui demandant quand le mariage va se finir, etc etc. Bref, prudence.Ps : ne pas se fier au site 1001 salles car les propriétaires peuvent sélectionner les avis.

7. Spey River Bar Brasserie

43 Place du Marechal Foch 62500, 62500 Saint-Omer France Pub, French, Bar, European Lunch, Drinks Outdoor Seating, Seating, Serves Alcohol, Table Service, Full Bar [email protected] +33 3 21 88 18 28 http://www.facebook.com/speyrivercafe/
Atmosphere

4 based on 107 reviews

Spey River Bar Brasserie

In ST OMER, MAIN Square Nice spot to see around in ST OMER, nice view, typical french bar 17 Beer at the pomp

Reviewed By Bazza003

We visit St Omer once or twice a year for Lunch, and on this occasion our normal Bar Brasserie was closed for some maintaince work, so fortunately the Spey was, so we spent a couple of hours there enjoying some Wine and Food.The food menu was varied and reasonably priced and came well prepared and presented nicely and what should have been hot was hot, more than adequate portions very good.Thank you.Staff were helpful and attentive.Only critism was it was rather chilly especially as it was Raining and had been all morning.

6. Charlie's Corner

2 rue Henri Dupuis, 62500 Saint-Omer France French, Brew Pub, Pub Breakfast, Lunch, Dinner, Late Night, Drinks Reservations, Seating, Table Service [email protected] +33 3 21 93 11 11 http://www.facebook.com/charliescornersaintomer
Charlie's Corner

Reviewed By gbprogrammes

Perfect place to sink a few craft beers. Plenty of choice and although I didn't try the food it looked great. Staff are friendly too. Hello gbprogrammes,Many thanks for your nice comment ! We are happy you had a great time at Charlie's Corner and even happier that you will have to come back to taste the food :)

5. Queen Victoria

Place Marechal Fosch, Saint-Omer France Pub, Bar Breakfast, Lunch, Dinner, Drinks Outdoor Seating, Seating, Television, Serves Alcohol

4 based on 51 reviews

Queen Victoria

Reviewed By stevejen2016

We stopped here for drinks whilst in the area. Unfortunately we did not eat here and I am not totally sure if food is available. The bar is very friendly and there is an excellent range of drinks on offer. There is a friendly happy atmosphere within the pub and the locals appear keen to speak and be friendly. We thoroughly enjoyed our visit here and would visit again without hesitation

4. Restaurant du Domaine au Fil de l'Eau

3. La Taverne de Duchenot

3 Place Pierre Bonhomme Saint Omer, 62500 Saint-Omer France French, Gastropub, Belgian, European, Pub Lunch, Dinner, Late Night Reservations, Seating, Serves Alcohol, Accepts Mastercard, Accepts Visa, Digital Payments, Cash Only, Free Wifi, Table Service, Outdoor Seating, Television, Highchairs Available, Full Bar [email protected] +33 3 21 12 61 62 http://www.taverne-duchenot.fr

4 based on 91 reviews

La Taverne de Duchenot

If you want to discover local food and nice northern french beers, you are at the right place ! Full menu during lunch and food-pub every night ! Sometimes during the week end, we also organize concerts. See you soon at the Taverne de Duchenot !

Reviewed By Noemi B

I went to the tavern two times: The first time I had lunch there which was delicious: The cuisine is regional and serves fresh food only! But even better: the choice of beer seems rather unlimited, the Anostheke from the draft is a pure delight!The latter was also the reason why I came back in the evening, the owner does everything to make you feel at ease in this cosy place: You have a vinyl collection to choose from, you can play Wii in the background or just hang and talk to the nice people that make the place worth is visit. Sometimes there are concerts, so I will definitely come back and check that out on my next stop. You should too!

2. Le Phare Cafe

126 rue de Dunkerque, 62500 Saint-Omer France French, Brew Pub, Gastropub, Pub, Wine Bar Lunch, Dinner, Brunch Reservations, Private Dining, Seating, Wheelchair Accessible, Serves Alcohol, Wine and Beer, Accepts Mastercard, Accepts Visa, Free Wifi, Accepts Credit Cards, Table Service, Outdoor Seating, Television, Highchairs Available, Full Bar [email protected] +33 3 21 38 29 40 http://www.lepharecafe.fr/

5 based on 143 reviews

Le Phare Cafe

Reviewed By stephenf574

Run by an extremely welcoming and knowledgeable couple this bar is a real gem in St Omer. Spent a great evening being educated on the pros, cons and nuiances of some fine French and Belgian beers. An excellent ambiance with the locals too lends itself to a bar where you could easily while away a moment or two.

1. Restaurant du Domaine au Fil de l'Eau

Top 4 Seafood food in Arques, France

ThingsTodoPost © 2018 - 2024 All rights reserved.